eggs_1000.png

mmmEggies schenken eieren aan voedselbank

4 okt 2018

Bericht

Jaarlijks op de 2e vrijdag in oktober is het Wereldeidag. Dit jaar schenken de mmmEggies, kippenboerinnen die het Nederlandse ei promoten, eieren aan lokale voedselbanken. Duizenden eieren zullen de komende week via de voedselpakketten bij gezinnen komen die onder de armoedegrens leven.

De mmmEggies en Stichting Blij met een Ei hebben pluimveehouders uit heel Nederland gevraagd om op Wereldeidag eieren te schenken aan de voedselbank. Ze willen hiermee het gezonde ei als lekker en betaalbaar voedsel onder de aandacht brengen en bijdragen aan een gevarieerd voedselpakket voor ruim een miljoen Nederlanders die wekelijks een voedselpakket ontvangen van de voedselbank.

Voedselbanken Nederland

In Nederland leven 1,2 miljoen mensen onder de armoedegrens. In 2017 waren in 96 procent van de gemeenten voedselbanken actief. Landelijk zijn er 168 voedselbanken actief met in totaal 530 uitgiftepunten. Voedselbanken krijgen zelden eieren gedoneerd. Eieren zijn als gezonde en betaalbare voeding erg welkom. De voedselbank is erg blij met de actie van de mmmEggies en Blij met een Ei. Een unieke kans om de armste mensen van Nederland blij te maken met een ei en het gezonde ei onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. mmmEggie Mirjam Bruinenberg: “We willen met deze actie de armste mensen in Nederland eieren schenken. Met eieren zijn veel gevarieerde en lekkere gerechten te maken, zowel voor ontbijt, lunch, diner of als tussendoortje. En elke dag een ei mag.”

Museum Corpus

Stichting Blij met een Ei gaat op Wereldeidag 12 oktober om 13.30 uur de overeenkomst met het Museum Corpus in Leiden officieel ondertekenen. Corpus is een interactief museum waar bezoekers een reis door het menselijk lichaam kunnen maken. Er komt een informatieve tentoonstelling om de kennis over eieren over te brengen.

De mmmEggies werken samen met Stichting Blij met een Ei. Stichting Blij met een Ei geeft voorlichting over de legpluimveehouderij en stimuleert de dialoog tussen sector en consument. De mmmEggies promoten het ei richting consument.

Bron: mmmEggies, 04-10-2018

 

Gerelateerde artikelen

Toename in productie biologische eieren

Toename in productie biologische eieren

19 jul 2018 Bericht
Toename in productie biologische eieren
Ondanks prijsval af boerderij is consumentenprijs

Ondanks prijsval af boerderij is consumentenprijs voor eieren nog hoog

16 jul 2018 Bericht
Ondanks prijsval af boerderij is consumentenprijs voor eieren nog hoog
SELEGGT wint CIWF Award voor geslachtsbepaling bro

SELEGGT wint CIWF Award voor geslachtsbepaling broedeieren

26 jun 2018 Bericht
SELEGGT wint CIWF Award voor geslachtsbepaling broedeieren


Vakpartner nieuws

Het LAT concept als variant op de Quality Time voo

Het LAT concept als variant op de Quality Time voor vleeskuikenouderdieren

10 jul 2019 Bericht WUR/Aeres
Het LAT concept als variant op de Quality Time voor vleeskuikenouderdieren
Bundeling van krachten voor het beste resultaat

Bundeling van krachten voor het beste resultaat

24 jun 2019 Bericht WUR/Aeres
Bundeling van krachten voor het beste resultaat
Welzijn van kippen versus volksgezondheid; opvatti

Welzijn van kippen versus volksgezondheid; opvattingen en stakeholders

18 jun 2019 Bericht WUR/Aeres
Welzijn van kippen versus volksgezondheid; opvattingen en stakeholders

Bezoek onze vakpartners

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies